Misschien heb je het al gemerkt, de wafelactie is van start gegaan! De komende weken zullen onze leden weer wafels gaan verkopen aan familie, vrienden, bekenden en andere geïnteresseerden. De wafelactie is de afgelopen jaren een enorm succes geweest en heeft de vereniging een mooi bedrag opgeleverd. De opbrengst van deze actie wordt met name gebruikt voor de aankoop van nieuwe materialen, denk hierbij aan nieuwe doeltjes, ballennetten, pionnen et cetera.

Ook dit jaar vragen wij onze jeugdleden maar ook onze seniorenleden om de handen wederom in elkaar te slaan om zo een bijdrage te leveren aan het welslagen van de verkoop van de wafels. Met de inzet van velen kan het dan ook nu niet anders zijn dat wederom een groot aantal wafels verkocht gaat worden. Ook alle vrijwilligers vragen we om te helpen. Diverse vrijwilligers doen dit al door jaarlijks wafels te verkopen aan collega’s, kennissen of vrienden. Als ook nog elke vrijwilliger enkele wafels verkoopt kunnen we misschien een recordaantal verkochte wafels realiseren.

Hoe werkt de actie?

• Spelers en vrijwilligers krijgen een bestelformulier waarop de gegevens worden genoteerd van iedereen die wafels koopt. Kopers betalen de wafels bij de bestelling.
  • De ingevulde lijst uiterlijk 26 november inleveren, inclusief het geld bij je eigen teamleider, zodat we de wafels op tijd kunnen bestellen.
  • In de week van 12 december worden de wafels verdeeld. Iedere verkoper dient de verkochte wafels vóór de kerstdagen te bezorgen bij de kopers van de eigen lijst.
  • Iedere verkoper krijgt de eigen lijst met namen en adressen weer terug, samen met de wafels. Zelf een kopie maken van de lijst is natuurlijk altijd mogelijk.
  • Bij de jongere spelers vragen we de ouders om een handje te helpen bij de verkoop en de verspreiding van de wafels.

Het zijn weer heerlijke grote wafels geleverd door Bero Banket uit Landgraaf. De wafels kosten 1 euro per stuk en zijn per stuk luchtdicht verpakt. We hopen dat iedereen wafels verkoopt, zodat het ‘n actie is dóór ons allemaal en vóór ons allemaal.

Enkele tips voor het verkopen van zoveel mogelijk wafels:

• Maak een kopie van de lijst met kopers voor jezelf en lever de originele lijst in, samen met het geld.
  • Vraag familieleden & kennissen, zij steunen je graag bij het beoefenen van je hobby.
  • Vraag buren en straatbewoners, zij zullen niet nee zeggen tegen de buurjongen / buurmeisje die hen dit vraagt.
  • Vraag aan vader en/of moeder om de collega’s waar zij mee werken te benaderen.

Voor de jeugdverkopers doen we ook dit seizoen iets terug, namelijk:

Alle jeugdleden die 150 wafels of meer verkopen krijgen een beloning, namelijk:
Voor elke 150 verkochte wafels een waardebon naar keuze t.w.v. 20 euro!
Voorbeeld: een speler die 300 wafels verkoopt krijgt 2 waardebonnen naar keuze.
Voor de jeugdteams waarvan elke speler wafels heeft verkocht is er ook een beloning, namelijk: Elk team met een 100% score krijgt een etentje met frietjes & snacks aangeboden.

Succes!