Vanaf de aftrap zet Meerssen de toon in Schaesberg. In de 2e minuut schiet Lloyd Borgers net over. Dit wordt rechtgezet in de 4e minuut. Uit de eerste hoekschop, genomen door Ruud van Kempen, kopt Julien Rompelberg raak (0 – 1). De 2e hoekschop 2 minuten later wordt door enkele spelers gemist en verdwijnt voorlangs het doel. Tussen de 10e en 14e minuut loopt Meerssen uit naar een 0 – 4 voorsprong. Eerst werkt Paul Odekerken een voorzet van rechts van Jordie van der Schoot binnen (0 – 2). Vervolgens lobt Lloyd Borgers de bal, vrij in de ruimte voor de doelman, over deze laatste in het doel (0 – 3) en tenslotte breekt Jordie van der Schoot op rechts door op snelheid en verschalkt de doelman (0 – 4). Vanaf dan vervlakt de wedstrijd. De 0 – 5 laat op zich wachten tot de 41e minuut, dan duikt Jordie weer vrij voor de doelman op en deponeert de bal tussen de benen van de doelman door in het doel. In de 43e minuut moet Lennart Quaden voor het eerst handelend optreden en een hoekschop toestaan. Na de pauze biedt de thuisclub wat meer tegenstand. Danny Latten ziet in de 53e minuut zijn omhaal net naast gaan. Van de kant van Meerssen is alleen een afstandsschot van Paul Odekerken in de 56e minuut vermeldenswaard. Althans tot de 70e minuut, want dan schiet Lloyd Borgers na een diepe bal via de doelman de bal in het net (0 – 6). In de 77e minuut schiet George Simon in kansrijke positie naast en in de 78e minuut wil George de meegelopen Jordie op maat bedienen. De pass op Jordie is echter veel te onnauwkeurig en te hard. Met nog 10 minuten voor de boeg lobt Jordie vrijstaand de bal over de lat. Uit een hoekschop die verlengd wordt, kopt Jeroen Kuijs in de 83e minuut raak (0 – 7). Eveneens uit een hoekschop in de 86e minuut zet Jordie van der Schoot het slotakkoord met een rake kopbal (0 – 8). In de slotminuut redt Lennart Quaden tot tweemaal toe de nul. Als je op de hoekschoppenverhouding van 7 tegen 7 afgaat, zou je niet kunnen bevroeden dat de eindscore 0 – 8 is. Meerssen speelt de volgende bekerronde thuis tegen de winnaar van SHH – Groene Ster.