De eerste kans is voor Meerssen maar de goede voorzet van links wordt niet naar waarde geschat. In de 5e en 8e minuut doet Vlissingen van zich spreken met resp. een schot net over en een schot net naast. Een hoekschop in de 13e minuut zorgt wel voor veel gevaar voor het doel van de gastheren doch niemand van Meerssen kan het laatste zetje geven. Na 23 minuten krijgt de spits van Vlissingen, Yves Nyemo, pas hersteld van een blessure, de bal zomaar uit het niets. Van dichtbij laat hij zich dit kansje niet ontnemen (1 – 0). 3 minuten later schiet Lloyd Borgers uit een hoekschop net naast. Een verre inworp van Danny Goessens zorgt in de 34e minuut voor alarmfase nummer 1 in het vijandelijk strafschopgebied. De bal verdwijnt echter net over het doel.

De toeschouwers die iets te lang in de Kantine aan de koffie zitten en na 5 minuten in de 2e helft naar buiten komen, kijken vol ongeloof naar het scorebord. Daar staat namelijk een score van 1 – 2. Eerst kopt Paul Odekerken uit een hoekschop tegen de paal waarna de bal via de doelman voor de voeten van Michiel Knops komt. Michiel laat zich dit buitenkansje niet ontnemen en knalt van dichtbij de bal in de touwen (1 – 1). Twee minuten later schiet Julien Rompelberg een vrije trap van iets minder dan 25 meter via de paal in het doel (1 – 2). Lennart Quaden moet zowel in de 60e alsook in de 65e minuut zijn kunnen tonen om de gelijkmaker te voorkomen. Hij blokt eerst de bal als de spits vrij voor hem opduikt en 5 minuten later redt hij opnieuw bij een hard schot dat van dichtbij wordt afgevuurd. De veruit mooiste aanval volgt 20 minuten voor tijd. Jordie van der Schoot gooit zijn hele lichaam in de strijd langs de zijlijn op rechts en schudt 2 tegenstanders van zich af. Vervolgens bedient hij de op rechts doorgelopen Danny Goessens. Deze zet de bal voor het doel langs naar links waar de meegelopen Lloyd Borgers van 10 meter de doelman tegendraads verschalkt met een schuiver. Met deze 1 – 3 voorsprong zit Meerssen op rozen. Michiel Knops moet wel nog een kwartier voor tijd met het hoofd redding brengen bij een afstandsschot. In de 77e minuut gaat Julien Rompelberg opnieuw achter de bal staan voor een vrije trap. Ditmaal tikt de doelman de bal uit de driehoek ten koste van een hoekschop. Het laatste wapenfeit van de thuisclub is een afstandsschot dat Lennart tot hoekschop verwerkt.

Meerssen is na 3 overwinningen op rij (doelcijfers van deze 3 wedstrijden 9 – 2) nummer 7 met 18 punten uit 11 wedstrijden, doelsaldo 22 – 18. De tegenstander van komende zondag, Halsteren, is de nummer 3 met 21 punten uit 11 wedstrijden en een doelsaldo van 19 – 10.