Na ruim 2 jaar wachten, werd de nieuwe kantine vorige week vrijdag feestelijk geopend. Vanaf 18.00 uur stroomde Sportpark Marsana langzaam vol. Bestuurslid Jack Franssen nam als eerste het woord door chronologisch terug te kijken op de afgelopen periode en iedereen te bedanken voor de inzet. Vervolgens werd de microfoon doorgegeven aan Burgemeester Mirjam Clermonts-Aretz. Ook zij bedankte iedereen en had als symbolisch cadeau een wedstrijdbal bij zich.

De echte officiële opening, middels het doorknippen van het lintje, werd gedaan door het jongste (Twan Houben) en het oudste lid (Harie Pluymaekers) in samenwerking met de burgemeester.

Een gedeelte van het publiek trok vervolgens, met een glaasje bubbels in de hand, de kantine in. Een ander deel vertrok echter richting de kleedlokalen. Om 19.00 uur stond namelijk een wedstrijd op het programma tussen een team van jeugdleiders van SV Meerssen en een combinatieteam van de Meerssense seniorenteams. Na een spannende wedstrijd, met veel doelpunten, stond er een 6-5 uitslag op het scorebord.

Het feestgedruis kon vervolgens losbarsten. Gedurende de set van DJ Michel werden de nodige versnaperingen genuttigd. Rond de klok van 11 maakte Guus Niesing zijn opwachting, om een paar onvervalste Hollandse levensliederen ten gehore te brengen. De avond trok zo nog enkele uren op een feestelijke manier verder…

Aan iedereen die zich de afgelopen jaren heeft ingezet voor de herbouw van de kantine, bedankt!
Aan iedereen die afgelopen vrijdag aanwezig was, bedankt!

Bekijk de foto’s van Lilian Franssen & Karel Curvers van MeerVandaag op Facebook