De Albert Heijn Dijkstra VSN voetbaldagen zitten erop, wat was het een happening.

Vrijdag was helaas letterlijk en figuurlijk in het water gevallen, echter de ruim 100 kinderen die zich hadden opgegeven hadden minder last van de regen dan het kader. De aftrap van het weekend was om 18.00 uur toen het water al met bakken uit de lucht viel.

Noodgedwongen heeft de organisatie dan ook ruim een uur voor officiële sluiting de avond afgesloten. Ondanks de regen vonden de kinderen het geweldig. Sommigen vonden het zelfs jammer dat we het programma vroegtijdig eindigde.

Zaterdag was het gelukkig beter weer, en stond er een programma op de rol met diverse voetbalvormen. Tussen door versnaperingen aangeleverd door AA sportdrank, een van onze sponsoren.

De lunch werd het hele weekend verzorgd door AH Dijkstra uit Bunde, waarvoor heel veel dank aan Anke en Bas. Beiden zijn zelf komen kijken op zaterdag in het bijzijn van de enige echte Appie tijdens de lunch. Dit viel natuurlijk in goede smaak bij de kinderen. Wij als organisatie waardeerden hun komst naar het complex.

Spelers van MVV waren ook aanwezig om wat oefenvormen met de kinderen te doen en hun wat tips en trics te geven. Keepers College onder aanvoering van Danny Wintjens was ook van de partij om onze keepers training te geven.

Zondag stond het EK op het programma, een echt toernooi voor alle spelers.

Tijdens dit toernooi was het 1ste elftal van SV Meerssen ook aanwezig om de teams te coachen. Dit vonden de jeugdige talentjes natuurlijk spannend. Kevin en Robert dank dat jullie hier als team aan mee gewerkt hebben.

Helaas kwam rond half drie een einde aan een te gek voetbal weekend, waarna we overgingen tot de prijsuitreiking. De prijzen werden uitgereikt door Kevin Hofland, trainer van ons 1ste elftal.

Prijzen waren er voor: Beste Penalty nemer, Beste dribbel koning, Beste team, en last but not least de Fair play speler van het toernooi.

uiteraard kreeg iedereen een medaille voor het meedoen.

We kunnen dus terugkijken op een prima weekend met veel voetbalplezier.

De vele positieve reacties van iedereen heeft bij de organisatie toch wel weer ervoor gezorgd om aan een volgende editie te willen gaan werken. Dus houdt de socials in de gaten, want wellicht komen de voetbaldagen in 2025 terug!!

Zo’n weekend staat of valt met de inzet van vele vrijwilligers, voor of achter de schermen. Daarom wil ik toch onze vrijwilligers die dit weekend mogelijk hebben gemaakt toch even benoemen, en bij deze heel veel dank zeggen voor hun inzet.

Hein Poel (van VSN voetbaldagen)

Maurice Schmets, Paul Dreessen, Emmy Knoop, Meike Koot, Marij Hannon, Peter Hannon, Ton Vandewall,  Pascal Dormans, Niels Cobben, Thomas Gullikers, René Thoma, Leon Brands, Cedric Barbier, Teun Hagedoren, Godert Vrijhoeven, Michael vd Stappen, Dennis Cretz, Daan Driessen, Marco vd  Akker, Remi vd Bogaert, Frank Meskers, Roy Visser, Bart Cortenraad, Ron Zenden, Remi van Herik, Mesut Daglarikan.

Dames van de Kantine ook een woord van dank aan jullie, want het waren ook voor jullie lange dagen !

Miriam Thoma,  Marie-José Nijsten, Maud Odekerken, Lea Brouwers, Dewy Ravesteijn

Thnx