Groene Ster – SV Meerssen 0 – 2

Groene Ster zoekt voornamelijk succes met lange ballen doch de defensie van SV Meerssen toont zich zeer kopsterk. SV Meerssen daarentegen maakt meer gebruik van combinatievoetbal. Na 5 minuten is Lennart Quaden op tijd uit zijn doel als Bas Breukers dreigt door te breken. Aan de overzijde ziet Bryan Simons na 9 minuten zijn schuiver nog net getoucheerd worden waardoor de bal rakelings naast gaat in hoekschop. 5 minuten later krijgt SV Meerssen een strafschop wegens hands nadat Demen Roumen schiet op doel en treft de gestrekte arm van een verdediger. Doelman Mark Voss keert de inzet van Bob Vankan maar kan niet voorkomen dat Bob in tweede instantie toch scoort ( 0 – 1). Een inzet van Demen Roumen wordt nog door een verdediger van de lijn gehaald. De grootste kans voor SV Meerssen is als Nino Everaers in de 35e minuut de lat treft. De tweede helft is nog geen minuut oud als een schot van Bryan Simons in hoekschop eindigt. Hieruit kopt Bryan Simons langs de paal raak ( 0 – 2). De beste kansen blijven voor SV Meerssen. Een kopbal van Joep Ceha gaat halverwege de 2e helft net naast. Een kwartier voor tijd pakt Lennart nog vakkundig een vrije trap van Dylan Zwartjes en houdt voor de 2e maal op rij de nul. SV Meerssen stijgt na deze derbyzege 2 plaatsen en is nu 5e met 50 punten uit 30 wedstrijden, doelsaldo 64 – 47 en is, met nog 4 wedstrijden te gaan, volop in de race voor de 3e periode waarin SV Meerssen nu koploper is met 16 punten uit 7 wedstrijden en een doelsaldo van 19 – 9. Blauw Geel heeft evenveel punten maar een slechter doelsaldo: 11 – 6. Op 1 punt volgen SteDoCo, TOGB, Kloetinge en Quick. De volgende wedstrijd op 5 mei is TEC de tegenstander in Meerssen. TEC is de nummer 4 op de ranglijst en heeft tot dusver 53 punten behaald in 29 wedstrijden, doelsaldo 57 – 24 en heeft daarmee de minste tegendoelpunten. SV Meerssen verloor zowel voor de beker op 20 september alsook voor de competitie op 26 november in Tiel onfortuinlijk resp. met 2 – 0 en 1 – 0.