SV Meerssen – TEC Tiel 2 – 3
De eerste thuisnederlaag sinds 26 augustus 2023 (1 – 3 tegen Sportlust’46). Wat tegen kan zitten, zat ook tegen! SV Meerssen begint goed en forceert binnen 5 minuten 2 hoekschoppen. Daarna kruipt TEC uit haar schulp en komt in de 14e minuut op voorsprong via een schot van 30 meter van de voet van Bo van Essen (0 – 1). 5 minuten later kopt Nino Everaers uit de 3e hoekschop de bal door waardoor Bas Poper van dichtbij de bal in het doel kan werken (1 – 1). SV Meerssen komt in de 35e minuut zelfs op voorsprong als Nino Everaers de bal uit een vrije trap van Bob Vankan in doel kopt (2 – 1). Testimony breekt in de 42e minuut door doch strandt op de uitgelopen doelman. 2 minuten later volgt de 4e hoekschop afgedwongen door Bryan Simons. Hieruit kopt Testimony tegen de lat. Het begin van de 2e helft is de sterkste fase van de gasten. 10 minuten na rust schiet Bo van Essen bij de tweede paal de gelijkmaker binnen (2 – 2) en een kopkans van Fabian Sid Serrarens gaat net naast. Gaandeweg komt SV Meerssen weer beter in de wedstrijd. In de 81e minuut wordt het standbeen van Richard Hannon weggehaald binnen de zestien maar er volgt geen strafschop. Die komt er wel in de 87e minuut als Bryan Simons een scoringskans wordt ontnomen doordat hij wordt vastgehouden. De strafschop genomen door Testimony wordt echter gestopt door de 16-jarige invaller doelman Bart van Dee. De gifbeker is dan nog niet helemaal leeg voor de thuisclub want in de 95e minuut speelt Raf Mertens bij het uitverdedigen de bal in de voeten van Bo van Essen die de bal in het verlaten doel plaatst en zodoende zijn hattrick voltooit (2 – 3). Verder dan een schot van Richard Hannon in de handen van de doelman komt SV Meerssen niet meer in de resterende tijd. SV Meerssen is nu 7e met 50 punten uit 31 wedstrijden doelsaldo 66 – 50. Wat de 3e Periode betreft, SV Meerssen zakt naar de 4e plaats met 16 punten uit 8 wedstrijden, doelsaldo 21 – 12. Blauw Geel is hierin koploper en telt 3 punten meer en een doelsaldo van 15 – 8. De tegenstander van komende zondag, TOGB , behaalde tot dusver 46 punten en is de nummer 8 met een doelsaldo van 45 – 41. In Meerssen won SV Meerssen, in een wedstrijd met sneeuw in het laatste half uur, met 4 – 0.