UNA – SV Meerssen 3 – 1

Evenals een jaar geleden begint SV Meerssen de competitie met een nederlaag (toen 2 – 1 bij Venray). Het begin van de wedstrijd is duidelijk voor UNA tegen een SV Meerssen dat niet op volle oorlogssterkte is. Al na 7 minuten kijkt Meerssen tegen een achterstand aan als Cas Faber met een laag schot doelman Raf Mertens verslaat (1 – 0). In de 19e minuut krijgt Meerssen 2 hoekschoppen op rij te nemen. Uit de 2e hoekschop vloeit een handsbal binnen de beruchte lijnen voort. Bob Vankan is de aangewezen man om de strafschop te verzilveren en hij laat de doelman ook ditmaal geen schijn van kans (1 – 1). Tot de 35e minuut doen er zich geen noemenswaardige kansen meer voor. Op dat moment redt Raf Mertens bij een van dichtbij afgevuurde kopbal. Meteen hierna moet Nino Everaers vanwege een blessure het strijdperk verlaten en hij wordt vervangen door Fons Flapper. Sneu is het dat Meerssen toch met een achterstand gaat rusten na een zeldzame fout van Raf Mertens die in de 40e minuut door Cas Faber wordt afgestraft (2 – 1). Na rust is Meerssen iets gevaarlijker voor het doel dan UNA, vooral in het laatste kwartier. Het begint met een schot van Bob Vankan van 10 meter dat net over de lat scheert. Joep Ceha zet in de 83e minuut Siem Duijs in kansrijke positie, doch hij mist. Een kopbal van Cem Unal belandt in de 87e minuut in de handen van de doelman. Een minuut later volgt de 7e hoekschop van Meerssen tegen in totaal 3 hoekschoppen voor UNA. Zoals vaker bij een alles of niets offensief valt ook ditmaal de treffer aan de overzijde. Demen Roumen maakt een overtreding waarna Sten Senders van 11 meter raak schiet en de wedstrijd beslist (3 – 1). Zaterdag ontvangt SV Meerssen Sportlust’46 uit Woerden, Deze eerste thuiswedstrijd begint om 18.00 uur.