Halsteren begint sterk in Meerssen. Dit resulteert in 4 hoekschoppen binnen 15 minuten. Meerssen kan daar slechts een te zachte kopbal van Danny Goessens uit een prima voorzet van Julien Rompelberg tegenover stellen. De 5e hoekschop in de 25e minuut wordt Meerssen fataal als de vrij staande Perry Bierkens ongehinderd de bal in het doel kopt (0 – 1). 10 minuten later schiet Lloyd Borgers doch de doelman redt en in dezelfde minuut treedt aan de overzijde ook Lennart Quaden als reddende engel op als Jurik Zimmerman vrij voor hem opduikt. Een minuut later schiet een der voorwaartsen van Halsteren in vrije positie over. Een vrije trap van Julien Rompelberg verdwijnt 10 minuten na rust in de handen van de doelman Arien Pietersma. Aan de overkant belandt de bal 2 minuten later uit al de 7e hoekschop via een keiharde trap tegen de lat. Het spel gaat dan snel op en neer want nog geen minuut later glijdt Jordie van der Schoot langs de laatste verdediger. Zijn schot wordt door de uitgelopen doelman van dichtbij gekeerd. Het heeft lang geduurd vooraleer Meerssen de eerste hoekschop afdwingt. In de 63e minuut is het zover. De inzet van Danny Goessens wordt door de doelman op de lijn gestopt. In de volgende fase heeft Lennart zijn handen vol bij afstandsschoten in de 75e en 80e minuut. Hij ziet in de 82e minuut ook nog een bal voorlangs gaan. Op het moment dat niemand meer gelooft in een goede afloop, scoort Richard Hannon vanuit een inworp op magnifieke wijze de 1 – 1. De bal verdwijnt bij de 2e paal in de driehoek. En om de verrassing compleet te maken kopt Jordie van der Schoot in de 92e minuut, als de doelman moeite heeft met een hoge bal dicht bij de lat, raak (2 – 1). Misschien niet verdiend maar op karakter en inzet toch een uit het vuur gesleepte overwinning.

De 4e competitie overwinning op rij! Meerssen is hierdoor 6e met 21 punten uit 12 wedstrijden, doelsaldo 24 – 19. Overigens is de hoekschoppenverhouding (belangrijk in deze wedstrijd 3 tegen 8). De tegenstander van zaterdag, EHC/Heuts, is 8e met 17 punten uit 12 wedstrijden, doelsaldo 19 – 13.