Meerssen kan niet aanknopen aan de goede reeks competitiewedstrijden van 2018. Achteraf kun je stellen dat als de doorgebroken Jordie van der Schoot na een kwartier de 1 – 0 scoort in plaats van slechts de paal te raken, de wedstrijd een heel ander aanzien hebben gekregen. In de eerste helft is dit het hoogtepunt, ook al omdat beide teams nauwelijks een kans weggeven. Na de pauze is Groene Ster de bovenliggende partij. Dit vertaalt zich in doelpunten in de 60e en 65e minuut. Eerst treft Dylan Zwartjes met een zwabberbal onderkant lat doel (0 – 1) en vervolgens maakt Eloy Cox uit een counter het 2e doelpunt. De spanning zou nog enigszins hebben kunnen terugkeren als een duwfout met beide handen bij een hoekschop zou worden bestraft. Rest te vermelden dat Meerssen zich vanaf nu weer volledig op de competitie kan richten!

Zonder te spelen in Goes blijft Meerssen na zondag op de 4e plaats met 30 punten uit 18 wedstrijden, doelsaldo 37 – 28. Zondag komt de nummer 8 IFC uit Hendrik Ido Ambacht naar Meerssen. In 18 wedstrijden werden 27 punten behaald, doelsaldo 29 – 29. Deze wedstrijd ging op 10 december niet door vanwege een algehele afgelasting.