Wat een apotheose in blessuretijd. Eerst wordt in de 94e minuut Michiel Knops getorpedeerd door een tegenstander terwijl hij vrije doortocht richting doel heeft en vervolgens kopt doelman Alex Joosten in de 98e minuut uit de 5e hoekschop van BVC de 2 – 2 binnen. Michiel moet zwaar geblesseerd het strijdtoneel verlaten. Een slechter scenario is niet denkbaar voor Meerssen wat de afloop betreft. In de 5e minuut stopt Lennart Quaden het eerste schot op doel. Jordie wordt 2 minuten later als hij wil afdrukken, gestuit door de voet van een verdediger. Nog net binnen het kwartier komt BVC op voorsprong via een schot onderkant lat van Niek Sebers (0 – 1). De eerste, en voor rust enige, hoekschop van de voet van Ruud van Kempen verdwijnt bij de 2e paal net over de kruising in de 18e minuut. Julien Rompelberg krijgt een strafschop mee als hij in de 24e minuut binnen de beruchte lijnen onreglementair wordt gestuit door de doelman. De strafschop wordt door Lloyd Borgers onberispelijk benut (1 – 1). Met een prachtige omhaal brengt Jordie van der Schoot 6 minuten later Meerssen op een 2 – 1 voorsprong. Danny Goessens schiet in de 36e minuut nog van 20 meter over en een zelfde lot is een vrije trap van de bezoekers beschoren in de slotminuut van de 1e helft.

In de 46e minuut valt de eerste hoekschop van BVC te noteren. 2 minuten later schiet Jordie van der Schoot nipt naast de verste paal. Danny Goessens neemt in de 64e minuut de bal uit een hoekschop vol op de pantoffel. Ook ditmaal net naast. Halverwege de 2e helft, het wordt eentonig, schiet ook Jordie in kansrijke positie net naast. Aan de overzijde gaat een kopbal uit een vrije trap in de 74e minuut net over. Weer 4 minuten later schiet Jordie tegen de doelman aan en even later in de handen van de doelman. Het gemis van zoveel kansen om op 3 – 1 te komen breekt Meerssen op. In de 86e minuut is er al een waarschuwing als een der voorwaartsen net naast de kruising schiet. Het voor Meerssen slechtst denkbare scenario voor wat de slotfase betreft, is hierboven weergegeven.

Meerssen boekt dus voor het eerst in 20 wedstrijden een gelijkspel en is nu 7e met 31 punten uit 20 wedstrijden, doelsaldo 40 – 32.