Een overwinning op karakter en inzet! De eerste 15 minuten is Jong FC Den Bosch duidelijk de baas in het veld doch voor het overige knokt Meerssen zich prima terug in de wedstrijd. Doelman Lennart Quaden moet al na 2 minuten reddend optreden. Een afstandsschot van Danny Goessens gaat na 8 minuten net naast. Een prima aanval van Meerssen mondt in de 12e minuut uit in een doelpunt van Richard Hannon. De voorzet van rechts van Lloyd Borgers brengt Richard in stelling en tegen zijn knal heeft niemand verweer (1 – 0). Nog geen 2 minuten later ontsnapt Meerssen aan de gelijkmaker als de bal van links rakelings voorbij het doel zeilt. Hetzelfde doet zich na 20 minuten voor als Edoardo Ceria van 25 meter slechts de lat raakt. Uitstel van executie want in de 25e minuut verschalkt Giorgio Siani Lennart van rechts vanuit een moeilijke hoek (1 – 1). In de 28e minuut glijdt Jordie van der Schoot, op de huid gezeten door een tegenstander, de bal net naast het doel. Jordie passeert 5 minuten later de ver uit zijn doel gekomen doelman maar besluit met een schot dat nipt naast het verlaten doel verdwijnt. Het zij hem vergeven want in het vervolg van de wedstrijd maakt hij deze misser ruimschoots goed. In de 45e minuut schiet hij uit een afgeslagen hoekschop de bal van de rand van de 16 via de binnenkant van de linker paal binnen (2 – 1). De wedstrijd blijft ook na rust boeien. In de 64e minuut krijgt Meerssen 3 hoekschoppen op rij te verwerken tegen de aandringende bezoekers. Julien Rompelberg kopt in de 68e minuut net naast de driehoek uit een hoekschop. Een kwartier voor tijd bereikt Lloyd Borgers Richard Hannon met een voorzet doch de bal springt van Richard zijn schoen weg. Even later pakt Lennart subliem een afstandsschot klemvast. Meerssen komt op rozen te zitten als Jordie van der Schoot in de 82e minuut op zijn eigen ongekunstelde wijze de 3 – 1 scoort. Hij vecht een duel met 2 tegenstanders uit, breekt door en “sjravelt” de bal in het doel! Dit is zijn 8e doelpunt tot dusver. De gasten komen in het vervolg niet verder dan een kopbal in de 91e minuut die net naast gaat. Meerssen stijgt na deze overwinning naar de 9e plaats met 12 punten uit 9 wedstrijden, doelsaldo 16 – 17. De tegenstander van zondag, Baronie, is terug te vinden op de 13e plaats met 8 punten uit 9 wedstrijden, doelsaldo 9 – 16.