Hoog bezoek bij de wedstrijd SV Meerssen – Quick deze zondag.  Prins Yarno en Prinses Evi van Sjots en Sjeif verrichten de aftrap bij deze wedstrijd.

Bryan Simons ziet na 5 minuten zijn schot geblokt worden en 3 minuten later schiet Nino Everaers een vrije trap net naast. Helaas moet na 9 minuten aanvoerder Michiel Knops met een blessure het veld verlaten en hij wordt vervangen door Fons Flapper. Een vrije trap van links van Bob Vankan wordt door iedereen in de 12e minuut gemist, doelman Patrick Zundendorp incluis (1 – 0). Vanaf dan kabbelt de wedstrijd voort tot de 34e minuut. Op dat moment gaat een knal van Siem van Deijck voorlangs. 2 minuten later verdubbelt SV Meerssen de voorsprong door Nino Everaers die goed voorbereidend werk van Cem en Siem afrondt (2 – 0). Quick komt 3 minuten later terug in de wedstrijd nadat Raf Mertens een situatie verkeerd inschat. Hij loopt ver uit zijn doel terwijl 2 verdedigers van SV Meerssen bij Ricky van Mierlo staan. Deze laatste profiteert hier optimaal van en schiet de bal van zo’n 30 meter in het verlaten doel (2 – 1). Nino Everaers heeft pech als zijn lob in de 41e minuut via de lat over het doel verdwijnt. Op slag van rust kopt Emre Bilgi voor de bezoekers nog voorlangs. Binnen een minuut na rust schiet bij een goede mogelijkheid Nino tegen de doelman aan. Na een uur wedstrijd stapelen de scoringskansen voor SV Meerssen zich op. Een vrije trap van Bob Vankan over de muur wordt door een verdediger uit de driehoek gekopt. Een overtreding op Siem van Dijck in de 62e minuut mondt uit in een strafschop. Deze wordt door Bob Vankan genomen en door de doelman gestopt. Uitstel van executie want 2 minuten later is het toch 3 – 1. Een vrije trap van Bob wordt door Fons Flapper in doel gewerkt. Nadat Cem Unal teenlengte te kort komt, scoort Testimony na 70 minuten de 4 – 1 door de bal vanaf 25 meter in het verlaten doel te schieten. Bryan Simons vindt even later de doelman op zijn weg. De 5 – 1 volgt in de 73e minuut als Richard Hannon Cem Unal goed bedient waarna Cem de bal bekeken in de rechter benedenhoek in doel toetst. Na nog een kans voor Bob die iets te lang talmt, en een mooie redding van Raf Mertens bij een afstandsschot dat hij tot hoekschop verwerkt, fluit de soeverein leidende Max Kok voor het einde. SV Meerssen stijgt naar de 11e plek met 25 punten uit 19 wedstrijden, doelsaldo 38 – 33. Frappant is dat 19 van de 22 punten in eigen huis werden behaald. Nadat SV Meerssen de 1e periode afsloot met een 14e plaats, staat men op plaats 4 in de 2e periode die over 11 wedstrijden gaat, met 13 punten uit 7 wedstrijden en een doelsaldo van 17 – 5. Zaterdag staat SteDoCo – SV Meerssen op het programma. SteDoCo is samen met Barendrecht de lijstaanvoerder met 41 punten uit 19 wedstrijden, doelsaldo 39 – 17. In september eindigde de thuiswedstrijd in Meerssen in 2 – 2.