Helaas heeft Miguel vanwege het coronavirus zijn werk bij SV Meerssen niet kunnen afmaken.

Gaan we terug naar 28 februari 2018. Via email gaf Miguel van den Dungen toen aan dat hij interesse had om hoofdtrainer van SV Meerssen te worden, dit na 4 jaar RKSV Nuenen te hebben getraind.

In juli 2018 begon hij als opvolger van Paul Meulenberg aan zijn job in Meerssen en de eerste oefenwedstrijd tegen MVV leverde meteen een verdienstelijk gelijkspel op (1 – 1). In de competitie verbleef Meerssen dat seizoen veelal in de middenmoot. Van een 8e plaats in de Winterstop klom Meerssen uiteindelijk nog 2 plaatsen. Zodoende eindigde men als 6e, één plaats boven de oude vereniging van Miguel, RKSV Nuenen. En dan nog te bedenken dat na de Winterstop de wedstrijden zonder doelpuntenmaker Jordie van der Schoot moesten worden afgewerkt.

Het huidige seizoen begon niet zo voortvarend. Het zat ook vaak niet mee! Dit leidde tot een 15e plaats halverwege de competitie. Miguel was echter onverstoorbaar in zijn mening dat Meerssen zich ging handhaven en geen nacompetitie zou hoeven te spelen. Hij had het goed gezien want in de volgende 4 wedstrijden pakte Meerssen 10 punten en klom hierdoor naar de 11e plaats. Wie weet wat er nog meer in het vat zou hebben gezeten als Miguel het seizoen had kunnen afmaken. Helaas stak het coronavirus hier een stokje voor. Zo ook wat de bekerwedstrijden betreft. Meerssen leek voor het eerst sinds lange tijd zich te gaan plaatsen bij de laatste 4 van de beker van Zuid II. Alleen moest er nog in Asten bij NWC worden gewonnen. Dit zou dan recht geven op deelname aan de beker voor profclubs. Helaas, het heeft niet zo mogen zijn!

Miguel zal ons bijblijven als een trainer die een geweldige inzet en betrokkenheid aan de dag legde. Hij was tijdens wedstrijden zeer nauw betrokken hetgeen hij tijdens de coaching van de kant duidelijk liet blijken.

Wij zijn dankbaar voor wat hij de afgelopen 2 jaar zoal heeft gepresteerd met zijn team en wensen hem het allerbeste voor de toekomst. Bij SV Meerssen zal hij altijd welkom blijven!