Eén strafschop tegen komt Meerssen nog te boven in Malden doch een tweede strafschop (in de 83e minuut) luidt de nederlaag in. In de 2e minuut komt Jordie van der Schoot gehinderd nog tot een schot in de handen van de doelman. Lennart Quaden redt 2 minuten later als een tegenstander van links vrij opduikt. In de 10e minuut krijgt Jordie de bal niet onder controle en schiet over. Een minuut later kopt Danny Goessens naast en nog altijd in het 1e kwartier komt Ruud van Kempen op rechts vrij doch de doelman blijft ten koste van een hoekschop de baas. Vanaf dan wordt Juliana sterker. In de 27e minuut brengt Roy Andriën redding op de lijn. Randje buitenspel wordt Jordie in de 29e minuut terug gefloten als hij de doelman passeert. In de 37e minuut houdt Michiel Knops met een redding op de lijn nog wel de thuisclub van scoren af. Een verre bal die niet wordt weg gekopt, wordt door Joey Wijnhoven in de 40e minuut in het doel gewerkt (1 – 0). Met een vrije trap van Ruud van Kempen in het zijnet wordt de eerste helft besloten.

De 2e helft is nog geen halve minuut oud als Julien Rompelberg de bal te kort terug kopt op Lennart waardoor deze laatste moet ingrijpen, hetgeen een strafschop ten gevolge heeft. Jeroen Meijers benut deze (2 – 0). Aan de overzijde komt Richard Hannon 2 minuten later in botsing met de doelman. Meerssen wordt vanaf dan iets sterker. Jordie strandt in de 57e minuut op de doelman. Lloyd Borgers mist 2 minuten later met enkele centimeters een voorzet van Danny Goessens. Richard Hannon brengt in de 68e minuut de spanning terug als hij een solo op links besluit met een schot dat via de verste paal in doel belandt (2 – 1). Een afstandsschot van Julien Rompelberg gaat net over in de 73e minuut. Vier minuten later doet Jasper Kuijs het beter als hij van ruim 20 meter beneden in de hoek de 2 – 2 binnen schiet. Bij de daaropvolgende tegenaanval die te zacht wordt ingeschoten, brengt Lennart redding. Een nieuwe, zij het dubieuze, strafschop in de 83e minuut werpt Meerssen weer terug. Lennart heeft pech dat via zijn handen de strafschop van opnieuw Jeroen Meijers toch nog in het doel verdwijnt (3 – 2). Een vrije trap van Julien komt niet verder dan de handen van de graaiende doelman.

In Meerssen won SV Meerssen in oktober met 3 – 2 van Juliana’31. In Malden was dus net het omgekeerde het geval. Meerssen is nu 6e met 24 punten uit 16 wedstrijden, doelsaldo 29 – 27. De tegenstander van zondag, Gemert, is een oude bekende. Dit team staat op de 3e plaats met 29 punten uit 16 wedstrijden, doelsaldo 34 – 20. In Gemert verloor Meerssen met 4 – 1.