Zaterdag stond de laatste wedstrijd van 2023 op het programma. Na een aantal forse overwinningen was RKUVC onze laatste wedstrijd van deze fase. Een tegenstander waarvan we eerder dit seizoen in Ulestraten met 4-5 hebben gewonnen.

Ook dit keer was het weer een spannende wedstrijd. Al snel kwamen we met 2-0 achter en door goed keeperswerk van Kai Henket liep RKUVC niet nog verder uit. Nog voor rust kwamen we door een afstandschot van Samm Thoma op 2-1.

Na rust kwamen we fel uit de startblokken en maakte Juul Thoma 2-2. Enkele seconden later was het alweer 2-3 maar ook dat was van korte duur door een eigen doelpunt van RKUVC. Lang leek ‘t 3-3 te blijven, totdat Jan Knapen de 4-3 binnen schoot. Helaas kwam RKUVC alsnog terug tot 4-4.

De wedstrijd leek uit te draaien in een verdiend gelijkspel voor beide teams, echter In de allerlaatste seconde maakte Samm Thoma met een dwarrelend afstandschot de winnende treffer, 5-4.
Elke wedstrijd gewonnen, dus het winterkampioenschap is in the pocket!