Meerssen heeft volop kansen om de 1 – 0 voorsprong uit de 1e helft te verdubbelen doch krijgt doordat dit achterwege blijft, geheel onnodig het deksel op de neus in Hoensbroek. Na 5 minuten haalt Jordie van der Schoot van 7 meter uit maar zijn schot wordt geblokkeerd. Een met het hoofd verlengde hoekschop wordt in de 12e minuut net over gekopt en in de 14e minuut schiet Danny Goessens net naast de kruising. EHC beperkt zich tot speldenprikken via counters. Voor de rest doen er zich voor rust weinig mogelijkheden voor. Tot in de 44e minuut Paul Odekerken zich de bal goed vrijmaakt en van 20 meter raak schiet (0 – 1). Een minuut later pakt Lennart Quaden nog een afstandsschot klem. In het eerste half uur na de pauze heeft Meerssen dotten van kansen om de wedstrijd definitief te beslissen. Lloyd Borgers schiet in de 57e minuut in kansrijke positie hoog over. 4 minuten later wordt een doelpunt afgekeurd als Jordie van der Schoot randje buitenspel het laatste zetje geeft aan een inzet van de op links doorgebroken Danny Goessens. Halverwege de 2e helft schiet Michiel Knops van dichtbij over het doel uit een voorzet van Danny Goessens. Lennart moet aan de overkant in de 77e minuut handelend optreden om zijn doel schoon te houden. Nog geen minuut later bereikt een pass van Richard Hannon de vrijstaande Lloyd Borgers doch Lloyd schiet van een meter of 10 hard net over de lat. Als je zoveel kansen mist, dan geef je de tegenstander een uitgelezen kans om in de wedstrijd te komen. In de 83e minuut wordt de bal terug gelegd op Lars Gulpen die hard binnen schiet (1 – 1). Tot overmaat van ramp pakt de thuisclub in de 90e minuut ook nog de 3 punten. Een vrije trap springt weg van Lennart in de voeten van Ron Starmans. Van 3 meter is het dan raak (2 – 1). Aan de goede serie van 4 overwinningen op rij heeft Meerssen dus geen vervolg kunnen geven.