Pittig trainen, maar ‘lachen mag’

Ruim twintig jonge spelers zijn eind april naar sportpark Marsana gekomen voor de eerste voetbalclinic van SV Meerssen.
Liefst zes trainers stonden klaar om de talenten op te vangen en te begeleiden, onder wie hoofdcoach Danny Volkers, assistent trainer Robert Smeets en oud-profvoetballer Tini Ruijs.
De trainers openden de clinic met een pittige warming-up. Lopen, rennen, sprinten, keren en draaien, springen. ,,Hoger. De lucht in om te koppen. Verspringen is iets voor de atletiek.”
Maar bij al die oefeningen stond het plezier in het spelletje voorop. ,,Lachen mag”, riep Danny de jonge voetballers toe. ,,Of, beter gezegd: lachen móét!”
Via rondo’s en positiespelletjes probeerden de trainers de spelers meer inzicht te geven. Tini: ,,Een tip. Concentreer je op waar je de bal naartoe wilt spelen. Maar kijk ook om je heen, dan weet je waar iedereen staat.” Robert: ,,Leg meer gevoel in je schot.”
Het had meteen effect. De passes kwamen steeds beter aan. En dat leverde lof van de trainers op: ,,Prima bal, jongens, heel goed. Zie je nou dat het werkt.”
De voetbalclinics bij SV Meerssen zijn bedoeld voor jonge spelers van clubs uit de regio die zelf geen onder17- of onder19-teams hebben. In Meerssen kunnen zij zich verder ontwikkelen, zodat ze straks doorstromen naar de selectie van SV Meerssen of als betere voetballer terugkeren naar hun oude club.
Over een paar weken is een tweede voetbalclinic op sportpark Marsana. Aanmelden daarvoor kan via e-mail: info@svmeerssen.nl.