SV Meerssen – SteDoCo 2 – 2

SV Meerssen is eindelijk van die hatelijke nul af. SteDoCo (Sterk Door Combinatie) uit Hoornaar laat in de aanvangsfase even zien hoe het aan die naam komt. De gasten gaan namelijk voortvarend van start doch men vindt tot tweemaal toe doelman Raf Mertens op zijn post. Na bijna een kwartier kruipt SV Meerssen uit haar schulp. Een goede aanval levert op dat moment net geen doelpunt op. Dit doelpunt komt er wel 10 minuten later als Richard Hannon na goed voorbereidend werk van Joep Ceha met een laag schot het net vindt (1 – 0). Weer 10 minuten later probeert Joep het van ruim 25 meter. Doelman Maarten de Fockert heeft zijn handen vol aan dit schot en kan slechts ten koste van een hoekschop redding brengen. In de 35e minuut verdwijnt een vrije trap van Bob Vankan net naast de driehoek. Een goede voorzet van links van Raoul Last op het hoofd van Richard Hannon wordt 3 minuten later jammer genoeg naast gekopt. In de slotminuut van de 1e helft wordt Testimony bij een doorbraak op het laatste ogenblik gestuit. Dezelfde Testimony geraakt in de 48e minuut door de defensie doch zijn schot gaat te gehaast langs de driehoek. De gasten laten zich ook niet onbetuigd en Raf moet dan ook 2 reddingen volbrengen om zijn doel schoon te houden. Na bijna een uur valt toch de gelijkmaker via een stuiterend schot uit een omhaal van Joran Schröder (1 – 1). De ingevallen Nino Everaers levert in de 68e minuut een pracht voorzet van rechts af die door Fons Flapper in de lange hoek wordt gekopt (2 – 1). 10 minuten voor tijd bereikt Raoul Last Joep Ceha doch die krijgt in kansrijke positie slechts een hoekschop mee. De anticlimax komt er in de 85e minuut. De scheidsrechter ziet als een van de weinigen in een lichte fout reden om voor strafschop te fluiten. Joran Schröder maakt hiervan gebruik om de 2e van de avond te scoren en SteDoCo langszij te schieten (2 – 2). Een moegestreden SV Meerssen had meer verdiend dan dat ene punt en dat geeft wel hoop voor de toekomst. Komende zaterdag komt HSV Hoek uit Zeeuws Vlaanderen op bezoek, de nummer …………………… met 6 punten uit 4 wedstrijden, doelsaldo 14 -8. Aanvang 18.00 uur. Woensdag 20 september 2e Bekerronde met de belangrijke wedstrijd TEC Tiel – SV Meerssen om 20.00 uur.