Trainer Danny Volkers verlaat SV Meerssen
Hoofdtrainer Danny Volkers stopt per 1 oktober, of eerder als de club dan een nieuwe oefenmeester heeft aangetrokken.
Volkers is onlangs benoemd tot fulltime hoofd van de jeugdopleiding bij Roda JC. Voorheen was hij al trainer van de O21 bij de betaald-voetbalorganisatie in Kerkrade.
In zijn nieuwe functie is Volkers ook lid van het technisch hart bij Roda JC. Zijn werkzaamheden in Kerkrade zijn niet te combineren met het trainerschap bij een amateurclub. Hij krijgt van Roda JC tot 1 oktober dispensatie, zodat SV Meerssen de tijd heeft om een opvolger te zoeken.
Volkers neemt ‘met pijn in het hart’ afscheid van SV Meerssen, benadrukt hij. Hij heeft de club uit het Geuldal opnieuw naar de top van het amateurvoetbal gebracht, met als hoogtepunten het kampioenschap in de vierde divisie, de daaruit voortvloeiende promotie naar de derde divisie en deelname aan de landelijke beker, en het winnen van de districtsbeker.
Doordat de KNVB het zaterdag- en zondagvoetbal in de derde divisie heeft samengevoegd, zal SV Meerssen komend seizoen veertien wedstrijden op zaterdagmiddag of -avond moeten spelen. Dan zou Volkers door zijn verplichtingen bij Roda JC hoe dan ook verstek moeten laten gaan.
Na het vertrek van Volkers zullen de assistent-trainers Robert Smeets en Tini Ruys de trainingen bij SV Meerssen voorlopig leiden, samen met trainer Arno Coenen van het tweede elftal
Kan een afbeelding zijn van 1 persoon, American football spelen, voetballen, sportuitrusting, stadion en tekst